Η ακρίβεια και ο πληθωρισμός εκτόξευσαν τα κέρδη των σούπερ μάρκετ


Έως και τις 23 Απριλίου, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν 7,6% στα 3,736 δισ. ευρώ.

Άκρως θετικά τα νούμερα των σούπερ μάρκετ τη φετινή χρονιά, καθώς ο κλάδος κατέγραψε νέο ρεκόρ πωλήσεων, σύμφωνα με την έως τώρα πορεία της κατανάλωσης, η οποία ωστόσο παρουσίασε κάμψη. 

Τις 18 πρώτες εβδομάδες του έτους, δηλαδή έως και τις 23 Απριλίου, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν 7,6% στα 3,736 δισ. ευρώ από 3,471 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Στις πωλήσεις, προστίθενται και αυτές από τα cash & carry παρόλο που εμφανίζουν μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης, ήτοι +6% στα 359 εκατ. ευρώ από 339 εκατ. ευρώ.

Ο ρόλος του πληθωρισμού

Αθροιστικά λοιπόν το ταμείο των σούπερ μάρκετ και των cash & carry ενισχύθηκε, κυρίως λόγω του πληθωρισμού, κατά 7,5%, φτάνοτας τα 4,096 δισ. ευρώ από 3,810 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε ένα τετράμηνο εισέρρευσαν στα ταμεία των σούπερ μάρκετ κοντά στα 300 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε 3,5%.

Τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης των πωλήσεών τους (+11,4%) και τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς εμφάνισαν οι υπεραγορές. Με +7,8% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των μικρών σούπερ μάρκετ, +6,6% των μεγάλων σούπερ μάρκετ και 6,9% των πολύ μικρών.

Πού σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων

Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στην Κρήτη +18,1% και στην Πελοπόννησο +14,1% ενώ με μικρότερους ρυθμούς «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Αττική +6,4%, στην Κεντρική Ελλάδα +6,8% και στη Θεσσαλονίκη +8,9%.

Τελευταία στην κατάταξη έρχεται η Μακεδονία – Θράκη, όπου οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μόλις κατά 3%, κάτι που υποδηλώνει σημαντική υστέρηση της κατανάλωσης.

Για το σύνολο της φετινής χρονιάς, η NielsenIQ προβλέπει ότι οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών θα αυξηθούν κατά 5,3%, με τις πωλήσεις των τροφίμων – ποτών να εμφανίζουν ανάπτυξη 5,5%, 4,2% για την κατηγορία προϊόντων προσωπικής υγιεινής και +6,4% των προϊόντων για το σπίτι.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο >>

Πηγή:ieidiseis